img_0940

3 Tips om energieker wakker te worden in de herfst.

Je hebt het vast al gemerkt, de dagen worden steeds korter en als je ’s morgens wakker word is het nog donker buiten.
Het liefst verstop je, jezelf nog eens diep onder dekens als je wekker gaat maar helaas je moet eruit.

Hoe kan het dat je zomers bruist van de energie als je wakker word en nu in de donkere herfst en wintermaanden met moeite uit bed kunt komen?

Met deze tips wordt het vast een stuk makkelijker om ’s morgens fris en fruitig uit bed te stappen.

PAS JE SLAAPPATROON AAN
In de herfst/winter heeft het lichaam een ander bioritme dan in de langere lente/zomer dagen. Ga dus nu eerder naar bed zodat je nacht langer word. Je zult na enige tijd merken dat je lichaam baat heeft bij het eerder naar bed gaan.

ONTSPAN JE LICHAAM
Voor een goede nachtrust en om rustig in slaap te vallen zul je je lichaam moeten ontspannen.
Zet daarom een uur voordat je gaat slapen je televisie, laptop en/of telefoon uit en stop met het huishouden en je werk.
Ga in bad of lees nog even in een boek. Dit helpt onze hersenen om tot rust te komen.

BEGIN DE DAG GOED
Blijf niet nog een half uur snooze. Sta rustig op en start de dag met een glas lauwwarm water om je spijsvertering te stimuleren en afvalstoffen af te voeren. Om het jezelf in de ochtend makkelijker te maken kun je je kleren de avond van te voren alvast klaar leggen of de ontbijttafel alvast dekken dit scheelt ’s morgens in tijd waardoor je minder stress ervaart. En energieker de dag begint.

Slaap lekker vanavond!

Ojaaa!! Dit weekend gaat de klok terug, heb je er mooi een extra uurtje slapen bij!!

Geef een reactie

Naam *
E-mail *
Site